כי זה זלזול,
וזה מוציא שם קודש , מהכח אל הפועל, שהרי החיים והמות ביד הלשון, וכל דיבור שיוצא מיהודי , פועל ישועות בעולם,
אז זה,
כלומר , מוריד אורות (רוחניים) מהאור אין סוף,
בלי כלי שיכיל , בדומה לברכה לבטלה, ואז החיצונים וכוחות הטומאה והס"א
גודעים את השפע הזה ומתחזקים ומעוררים דין על אותו בן אדם ומקטרגים עליו,
ולאט לאט קורים לאדם דינים וגדיעת שפע בחייו ,(לא בהכרח פסנתר ייפול עליו מהחלון אם לזה אתה מצפה), פשוט הוא לא מקשר בין הדברים,
הוא גם אחד מ7 השמות שאסור למחוק אם נכתב,
גם החלק הראשון של השם: י"ה
אסור להגיד או לכתוב סתם , ה מחליפים באות ק
כנראה שלא קורה לך כלום , כי עדיין בונים לך תיק,
בינתיים אתה צובר את זה , עד שיקום עליך דין גדול בהפתעה פתאום , כאפה של החיים מה שנקרא
בכל מקרה מי שקורא בשם המפורש , לא יהיה לו חלק לעולם הבא,
ורשום במפורש שבברכה לבטלה הוא לא יינקה את הטומאה שעוררת (ייסלח) אלא שעכשיו זה אחריות שלך לטפל במה שחוללת בעולם,
לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם ה' אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא, כִּי לֹא יְנַקֶּה ה' אֵת אֲשֶׁר יִשָּׂא אֶת שְׁמוֹ לַשָּׁוְא
זה לא רק לקרוא את השם , אלא גם להגיד את השם של האותיות שלו רצוף,
ולכן את האות ה' , מחליפים באות ק בדיבור או כתיבה, כדי לא להוציא שם מן הכח אל הפועל שלא יעורר דינים
רק כהנים שנמצאים בבית המקדש יכלו להגיד את השם המפורש,
שאר האנשים או מחוץ לבית המקדש אסור
ולכן היום בתפילה במקום שם הויה, אומרים אדני
(ומייחדים במחשבה אדני עם יהוה, מה שנקרא זיווג זו"ן(ז"א ונוקבא) ,תפארת/ו"ק ומלכות/קב"ה ושכינה),
במקום להגיד במפורש,
אבל בדיבור חול , גם אדני לא אומרים , אלא אומרים , השם
כי כל השמות שהם מתחת לספירת בינה מעוררים דינים וגבורות כשאומרים סתם,
אלא שמעל:
קב"ה , בורא , אין סוף
אפשר,
לגבי שם אהיה , חלוקים על זה קצת , רק אם זה במשפט חול ולא הכוונה לספירה של זה,
לגבי אל/אדני/אלהים/שדי, רק בתפילות (יש שאומרים שאפשר גם בזמן לימוד תורה),
בשאר המקרים אומרים השם (יתברך)
בנוסף , יהוה שייך לספירת תפארת(רחמים/אמת),
המילוי או הניקוד משפיע גם ,
אין סוף שממנו ניהיה צמצום וירד ממנו קו (ראש/תוך/סוף) של אור אין סוף, וממנו התפשטו:
יו"ד ה"י וי"ו ה"י (עולם עקודים / אור היחידה/א"ק)
יו"ד ה"י וא"ו ה"י (עולם התוהו- נקודים (עיגולים) , מה שנקרא החומר ההיולי(גלם) גם , לפני שהיה בהו= בו הוא=יש צורה)
יו"ד ה"א וא"ו ה"א (עולם התיקון ברודים-אצילות (שמה האורות והפרצופים העליונים))
יו"ד ה"ה ו"ו ה"ה (עולמות הכלים של הפרצופים והאורות: בריאה יצירה עשיה)
ומתחת לעשיה הרוחני,
זה עולמות הקליפה(נֹגַהּ , אֵשׁ מִתְלַקַּחַת , עָנָן גָּדוֹל , רוּחַ סְעָרָה ),
ואז עולם עשיה הגשמי של הגלגלים/כוכבים,
וכדור הארץ בתבל שאנחנו נמצאים שם,
זה התפשטות וצמצום האורות, מאין ליש, ומאין סוף למציאות גשמית מוגדרת ומוגבלת
בנוסף השם אומר:
היה הווה ויהיה
כלומר הנצחיות של הבורא, גם אחרי הזמן,
ושהוא קדמון לזמן ושהזמן זה בריאה שלו,
שהוא נמצא במקביל בכל הזמנים כולם ומהווה אותם למציאות
בנוסף מחולק ככה:
קוצו של י: כתר (עולם א"ק)
י: ספירת חכמה (עולם אצילות)
ה ראשונה: ספירת בינה (עולם בריאה)
ו: ספירת תפארת(ו קצוות/ז"א) (עולם יצירה)
ה אחרונה: ספירת מלכות (עולם עשיה)
באות י' נברא העולם הבא
באות ה' (אחרונה) נברא העולם הזה
להויה יש גם 12 צירופים:
יהו"ה
יהה"ו
יוה"ה
הוה"י
הוי"ה
ההי"ו
והי"ה
והה"י
ויה"ה
היה"ו
היו"ה
ההו"י
בנוסף יהודי שקם בבוקר ,
נקרא יהודי כי זה מלשון הודאה,
ולכן בבוקר אומר , דבר ראשו שקם,
מודה אני לפניך…. (ובטח שלא שם הויה כשעוד לא עשה אפילו נטילת ידיים ועל הידיים שלו שורה רוח רעה מלאה בטומאה)
בנוסף יהודי הגיע מהשם יהודה שיש בו שם הויה,
וגם מהמילה ייחודים, שאברהם היה מלמד קבוצה מסויימת ייחודים של שמות קודש