לא יודע מה המקור שהבאת , אבל זה לא 7 מדורי גהינום,
אלא אלה:
שאו"ל, אבדו"ן, בא"ר שח"ת, בו"ר שאו"ן, טי"ט היוו"ן, צלמוו"ת, אר"ץ תחתי"ת,
וכידוע הגיהנום הוא אחד מ7 דברים שנבראו לפני העולם
וכל מדור ומדור הוא עמוק יותר ושורף חזק יותר מזה שלפניו
כידוע יש גם 7 רקיעים מהטומאה , כמו שיש 7 רקיעים בקדושה, זה כנגד זה עשה…
חל"ד , תב"ל , ארק"א , יבש"ה , חרב"ה , אדמ"ה , אר"ץ תחתונ"ה
וכמו שיש 10 ספירות ועולמות אבי"ע של הקדושה ,
יש גם 10 ספירות של הקליפות(10 בני המ"ן) , ועולמות אבי"ע של הקליפות(נקראות רו"ח סער"ה, ענ"ן גדו"ל, א"ש מתלקח"ת, נוג"ה)
כידוע בלע"ם היה עם האתון כדי להיטמא לרדת לטומאה כזאת שיוכל להתנבא מ2 מלאכים ( וכל מה שידע[בלעם], מאין למד אותם, אמר לו, מאביו למד אותם, אבל באלו הררי קדם, שהוא ארץ קדם, למד כל הכשפים וכל מיני קסמים, משום שבהרים האלו נמצאים המלאכים עז"ה ועזא"ל, שהפיל אותם הקב"ה מן השמים, (משום שקטרגו על בריאת אדם), והם קשורים שם בשלשלאות של ברזל [רשי תיבות גם של: בלהה רחל זלפה לאה ], ומודיעים כשפים לבני אדם)
אז אם בקדושה יש גם את השמות האלו למשל:
7 ימים:
טבריא , סדום, חילת, חולתא, סבכי, אספמיא, ים הגדול
7 נהרות:
ירדן , ירמוך , קירמיון, פוגה, פישו"ן, גיחו"ן, חדק"ל
7 מדברות:
איתם, שור, סין , סיני, פארן, צין, קדמות
7 ימות השבוע
7 שבועות של ספירת העומר
7 הסריסים
אז יש גם הפוך:
ככה שלגבי מדורי גיהינום גם יש בנוסף ל7 מדורים ו7 רקיעים של הטומאה:
7 היכלות הקליפה:
בו"ר , שח"ת, ציי"ה, חוב"ה, שמ"ה, צלמו"ת, שמ"רי יי"ן
10 ספירות מהקליפה(חיצונים, עולם עשיה ומטה):
תא*מי*"ל, ט*רני*"ל , כנ"*, חס"*, רי"ק, טל"*, שמ*"ל,ת*רי"ק, ע*ב ור*"ק, תנ*"ן, ליל*"ת
כנגד 10 בני המן:
דַּלְ*וֹ"ן, אַסְ*תָ"א ,פּ*רָתָ"א ,אֲדַלְ*"א ,אֲרִ*דָתָ"א ,פַּרְמַ*תָּ"א ,אֲרִ*סַ"י, אֲרִ*דַ"י, וַ*זָתָ"א
המדור ה6 מוכר מהתהילים , גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע…
וגם בָּ֗הּ תַּשְׁלֵ֥ג בְּצַלְמֽוֹן , בנוסף: לֹא־תִירָ֣א(השכינה) לְבֵיתָ֣הּ(עם ישראל) מִשָּׁ֑לֶג(של צלמון) כִּ֥י כׇל־בֵּ֝יתָ֗הּ לָבֻ֥שׁ שָׁנִֽים(בחלוקא דרבנן ומצוות)
מורחב על המדורים לפרטים , עוד במסכת גיהינום בספר ראשית חכמה ,
וגם בספר רזיאל המלאך(חלק: זה מעשה בראשית),
וגם בזוהר רשום קצת(רב המנונא סבא אמר כך, אל תתן את פיך לחטיא את בשרך, שלא יתן …),
בנוסף בגמרא טיפה:
כל הקורא קריאת שמע ומדקדק באותיותיה מצננין לו גיהנם,
שנאמר בפרש ש-די מלכים בה תשלג בצלמון,
אל תקרי בפרש אלא בפרש, אל תקרי בצלמון אלא בצלמות
בנוסף במסכת עירובין:
א"ר יהושע בן לוי ז' שמות יש לגיהנם, ואלו הן …
ובמדרש תנחומא , ש-די מלכים בה תשלג בצלמון (תהלים ס"ח), השלג הוא צלמות שלהן…
ובילקוט שמעוני:
כל ימות השנה יורדי גיהנם הם נידונין, ובשבת ובמוצאי שבת עד שהסדרים נשלמים …
מדרש הגדול:
אמרו על גיהנם שהיא שבעה מדורים, כל מדור ומדור יש בו שמונה עשר אלף בתים וכל בית ובית יש בו י"ח אלף פתחים, ועל פתח ופתח יש בו י"ח אלף מערות, וכל מערה ומערה יש בה י"ח אלף סדקים וכל סדק וסדק יש בו י"ח אלף חורים…
רמב"ן:
ומהו המקום הזה הנקרא גיהנם שאין המקום תופס ולא האש שורפת אלא בעלי הגוף?…
בקיצור , עזוב אותך גיהינום , תקרא מסכת גן עדן, זה יותר מעניין , ותעסוק במצוות ותורה ותתקדש,
אל תתעסק עם הקליפות והחיצונים ,
תזכור , אין אני והוא יכולים לדור במחיצה אחת, איפה שיש קדושה אין טומאה , הס"א מסתלק, ככה שלא צריך בכלל לחשוב על ענייני הטומאה,
אלא רק מחשבות צחות וקדושות
בכל מקרה הנה משהו יפה:
מתוך ספר החשק , אברהם אבולעפיה, חלק א סימן ב (מובא בשערי קדושה , רבי חיים ויטאל , חלק ד שער א):
כשתרצה להזכיר שם קודש אחר ההכנה הנזכרת אתה צריך לתקן עצמך להיותך במקום מיוחד להזכיר סוד שם המיוחד ולהיותך מופרש ומובדל מכל חי מדבר, וגם מכל הבלי שותפיו, שלא תשאר בלבך שום מחשבה מהמחשבות הקודמות האנשיות ולא טבעיות ולא הכרחיות ולא רצוניות וכאלו אתה האיש אשר נתתה גט לכל ציורי העולם השפל אשר נתנו האיש אשר עשה צוואה בפני עדים וצוה להשגיח באשתו ובניו והונו לזולתו, והוא סגר לעצמו כל דין והשגחה והעבירו ממנו ועבר והלך לו:
ואחר עשותך כן תכוין פניך…
כך יעשה אדם שרוצה לקבל תורה, ייפרד מכל ענייני העולם הזה כמו שאומר הרב , כאילו הולך להיקבר , כאילו נותן גט ומוריש הכל וסגר את החובות ונפרד מכולם,
עוזב שם את כל הרצונות שלו והאגו והגשמיות,
ואחרי זה , שמה מתחילה העבודה בקודש,כל הרצונות שלו הוא רוצה שיהיו רק הרצונות של הקב"ה ולא רוצה רצונות משל עצמו בכלל,שנאמר:עשה רצונך כרצונו…, ששום רצון לקבל לעצמו מאגו,אלא רק להשפיע טוב לכלל המציאות ,ככה שהעולם הזה הוא לא העיקר, אלא הוא למראית עין, שהאמת היא בעולמות עליונים יותר והעולם הזה עולם העשיה , הוא לצורך עשיית תיקונים לעשות התעוררות מלמטה לעורר תיקונים וייחודים בעליונים ולהוציא מהכח אל הפועל , אבל העיקר זה הרוחניות ועסק התורה, ענייני הגשמיות זה התפל , הגשמיות היא אמצעי לעסוק דרכו בקודש ,אבל בדור הזה עשינו ממנו העיקר בחיינו בגלל שאנחנו נמצאים בכזאת הסתרה לעומת דורות קודמים יותר , אבל מכאן רואים שכל דבר קטן כל מצווה ועסק בלימוד התורה הכי קטנה פה היא ענקית בדור הזה