אין עוד מלבדו,
כל העולמות והמציאות היא חלק ממנו, והוא גם מה שמעבר להם,
גם אנחנו גם מלאכים ושאר הבריות,
הפירוד זה אשלייה, כל מה שיש פה זה רק הבורא בעצמו
אותם אלילים שהם עבדו עכו"ם, זה מלאכים שהבורא ברא
אז השימוש במאגיה היה נפוץ גם האומות העולם, רק שהם עסקו בזה מתוך טומאה וכפירה בקב"ה
פרעה, כשמשה ואהרן נכנסו לשם,
היה שם הרבה 400 פתחים שהיו צריכים לעבור שם ,
וכל פתח ופתח היה שם חיות טורפות שהגיעו משמות טומאה(בניגוד לשמות קודש) שפרעה שם שמה,כשמשה ואהרן עברו שם,
הוא ידע איך לבטל כל אחד מאותם שמות, ככה שכולם שם התבטלו לצדיק, ואז נכנס לחדר של פרעה ביום הולדת שלו כשהזמין את כל השיר והמלכים לחגוג איתו,
ופרעה נבהל לא הבין איך שרד ונכנס אליו
ידוע שפרעה היה גדול המכשפים מכל החרטומים שלו
וגם בלעם, היה נביא של אומות העולם מצד הטומאה
למה לעבוד את השליח/מתווך
שיש לך את המקור לכל השפע והבריאה
מי כמכה באלים יהוה
זה לא בני ישראל אמרו
זה פרעה אמר
בזמן שטבע בים סוף
עשה תשובה
אחרי שהמלאך גבריא"ל
הטביע אותו כל פעם ו הרים אותו
מלא פעמים ימים שלמים
עשה לו מקווה שם חח
התכוון שמכל האלים הקודמים שהאמין בהם
השמש והיאור ,אצבע אלהים…
אז ראה שיהוה הוא מעל כולם
והוא אחד ויחיד
אחרי הכל פרעה היה מכשף גדול
מכל החרטומים שלו
עוד מתקופת
אדם ראשון בספר רזיאל המלאך
ואברהם אבינו בספר יצירה
ורשב"י בזוהר
רואים שהאמונה היא באל אחד
בנוסף:
יְהוָה(תפארת, מידת רחמים) הוּא הָאֱלֹהִים(גבורה, מידת הדין)
כלומר גם מה שנראה לנו כדינים וגזרות
הם אחרי הרבה המתקות ורחמים לעומת הדין המקורי וגם הדין הוא לטובה
לא כי הבורא רוצה לכסח אותך אלא לעזור לך מתוך זה לקום ולהתפתח
לגבי
נבנה אדם בצלמנו כדמותנו
ממה שאני זוכר ,
כשאלוהים ברא את האדם,
הוא התייעץ עם המלאכים (כמו שאמרנו , אין עוד מלבדו , כלומר , גם הם זה חלק ממנו, זאת אומרת התייעץ עם עצמו כשמסתכלים על זה ככה),
אז לגבי בצלמנו כדמותנו,
כל כיתת מלאכים , תרמה חלק רוחני אחר בבריאת האדם,
חלק מהם מהעשיה, חלק מיצירה, וחלק מעולמות גבוהים יותר בריאה אצילות… , המלאכים היו שותפים בבריאת האדם ביחד עם הבורא וכל אחד תרם חלק,
הקב"ה התייעץ איתם לא כי הוא חייב, אלא כדי שנלמד מזה על המידות של הבורא , שנראה מה זה ענוה
לגבי:
גָדוֹל יְהוָה וַאֲדֹנֵינוּ מִכָּל-אֱלֹהִים
גדול מגיע מגדולה,
לְךָ יְהוָה הַגְּדֻלָּה וְהַגְּבוּרָה וְהַתִּפְאֶרֶת וְהַנֵּצַח וְהַהוֹד כִּי כֹל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ
כלומר גדול זה מתוך חסד , יהוה זה רחמים , ואלהים זה דינים,
בנוסף יהוה הוא הויה שמעל כל אלהים(שהם סוג של מלאכים גם , כמו בני האלוהים , שרפים אופנים כרובים….)
לגבי כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:
כסף זה בחינת חסד , וזהב זה בחינת דין/גבורה
בכל מקרה אין עוד מלבדו, כל הבריות פה , חיות מלאכים אנשים ויהודים , הכל פה זה חלק מההויה שלו , אין פה כלום חוץ ממנו , זה הכל אלוקות פה
לגבי , לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני,
פני זה גם בחינת פנים,בסוד , לעומת בחינת אחוריים(מה שמשה ראה),
כי לא יראני האדם וחי
בנוסף מעבר לזה ששאל את המלאכים , יש עוד עניין מאחורי ,
נבנה אדם בצלמנו כדמותנו, ומבשרי אחזה אלוקה
אותו צלם רוחני שממנו התגשמה המציאות כולה ,כל העולמות אבי"ע ,ככה הצלם של האדם יהיה,
וגם הגוף בנוי דומה , אם זה גם רמח מצוות עשה ורמח אברים שבגוף , עשר אצבעות ו10 ספירות ועוד מלא דוגמאות,
מובא על זה עוד בספר האילן הגדול של מאיר כץ מגורי האר"י , או בספר האילן הקדוש של הרמח"ל
כמו למשל: יש שם עוד…