לשון מלכים
כאמור ואלה המלכים אשר מלכו בארץ אדום…
קשור לבירורי רפ"ח ניצוצין של ימי החול
וגם מלאכה זה לשון מלאך
יש המון סוגים
אישים, חשמלים….
לט מלאכות
זה כנגד לוט שהוא ייצר הרע
לט כנגד טל אורות
כי טל אורות טלך וארץ רפאים תפיל
שוב צריך להבין כמה הקדמות, כמו שבירת הכלים והתוהו, כדי
להבין איך מה שאמרתי קשור
ולהבין מה זה שבת לעומק מבחינה רוחנית
עניינים כמו נשמה יתירה, רעוא דרעוין…. ועוד..
לגבי המקושש
לא סתם עצים הוא קושש
אלא מקושש זה לשון להקיש לומר למדוד,
העצים שקושש הם עץ חיים
לעומת עץ הדעת,
ז"א לעומת נוק',
בין שבת לחול,
כלומר גדלות נוק' כז"א כשהיא מקבלת מהבינה ביום חול,
לעומת כשהיא במיעוט הלבנה וז"א מעל
אבל ביום שבת שהעולמות עולים גבוה יותר,
השווה ביניהם במצבים שונים וטעה באחד המסקנות שלו,
החשיב אחוריים של נוק' יותר מפנים בפנים של ז"א,
והחטא שלו גרם לפירוד בניהם,
רשום כי בחטאו מת, בחטא-ו
ש ו זה ז"א, שהחשיב את הלבנה יותר מהשמש,
הסתירו מה היה החטא כדי שלא יתבלבלו מהפשט,
כי היה צדיק והתבלבל בעניין הזה שהוא עמוק באיזה משהו
הוא היה צלפחד אביהן של בנות צלפחד
ההתלבטות מה לעשות איתו
לא בגלל שלא ידעו מה זה מלאכה וודאי שידעו משה רבינו היה שם,
אלא לא ידעו מה הדין של הבנות כי לא ידעו מה הדין שלו בשמיים
כי היה צדיק וחטא, ואחרי שהבין שנתכפר עונו כשמת, הבין שלבנות שלו תיהיה נחלה
מות יומת
כי פגם בעולם החיים באצילות
הפריד את השכינה מהקב"ה
ולדברים בסגנון הזה כמו חילול השם
רק מיתה מכפרת
יחסית לדרגה שלו לחשוב ככה היווה פגם של ממש ולכן מדקדקים איתו,
שחשב שעדיף שהשכינה תיהיה גדולה כמו ז"א אבל בפירוד מבעלה, ולא תיהיה איתו בחיבור
ותוריד שפע
זה דומה קצת לקיצוץ בנטיעות להפריד הפרי מהאילן
באלוקות הכל אחד ומאוחד אין פירוד כלל
ככה כל החטאים של הצדיקים
עשו לשם שמיים
לכן פרטי החטא לא ברורים
בין אם אדם ראשון, נדב ואביהוא, המקושש, משה והסלע….. ועוד הרבה מקרים
כי לפי הפשט יכולים לקפוץ למסקנות ולחשוב הפוך
אבל התכוונו לטוב וודאי