וַיִּצְעַ֣ק אֶל־יְהֹוָ֗ה וַיּוֹרֵ֤הוּ יְהֹוָה֙ עֵ֔ץ וַיַּשְׁלֵךְ֙ אֶל־הַמַּ֔יִם וַֽיִּמְתְּק֖וּ הַמָּ֑יִם שָׁ֣ם שָׂ֥ם ל֛וֹ חֹ֥ק וּמִשְׁפָּ֖ט וְשָׁ֥ם נִסָּֽהוּ
נבין את הפסוק הזה והקשר שלו לעניין אישה סוטה,
אִישׁ אִישׁ כִּי-תִשְׂטֶה אִשְׁתּוֹ וּמָעֲלָה בוֹ מָעַל ……. וְהֵבִיא הָאִישׁ אֶת-אִשְׁתּוֹ אֶל-הַכֹּהֵן
אז מה הכהן , שהוא בחינת החסד , עשה, עשה שלום ביניהם כי לרוב יצאו זכאים,
אז קודם כל לא עושים את זה לכל זוג , אלא רק אם האיש הוא איש,
כלומר בעל נאמן שלא נתן עיניו באחרת
אז רשם פתק , שעליו שם קדוש , הנקרא שם עץ – הדעת טוב ורע,
י"ה ו"ה
ה"ו ה"י
(כמובן שזה לא רק לרשום ככה טכנית , בטח היו בזה כוונות ועניינים שרק הם ידעו , מעבר לזה, וזה כנראה הצריך את הקדושה של הכהנים ובית המקדש, זה לא כל אדם יירשום וזה ייקרה, אלא זה יותר מורכב מרק לרשום שם, שכן הרב כדורי שהיה כותב קמיע , כל אות היה טובל לפני , זה הרבה מעבר ררק לכתוב איזה שם על פתק)
השם העליון הישר שם הוא מצד החסד ,
והתחתון שהוא למפרע והפוך , הוא מצד הדין
אז רשם את השמות האלה אחד מעל השני,
ויצאו באופן אנכי , 4 צירופים: דין בדין , חסד בחסד , דין בחסד , חסד בדין…
ואז היה מכניס אותו למים
ואז לפי ההנהגה וההשגחה , לפי המעשים של אותה אישה,
אם חטאה או זכאית,
אם חטאה, אז השם של הרע שבעץ הדעת נשאר , מצד הדין,
ואז קורה לה דין מסויים בבטן / ברחם….
וּבָאוּ הַמַּיִם הַמְאָרְרִים הָאֵלֶּה בְּמֵעַיִךְ לַצְבּוֹת בֶּטֶן וְלַנְפִּל יָרֵךְ
אבל אם יצאה זכאית , היה נולד לה תינוק מאוד טוב וצדיק,
שהיה משמח גם אותה ואת בעלה , והיה ביניהם שלום בית והכהן מפייס אותם
אז למים יש 2 מצבים, מים מאררים , לשון ארור, כלומר מרים מצד הדין,
ומים מתוקים מצד החסדים,
מי הים , הכוונה הארת השכינה , האם היא מאירה מצמצום א או צמצום ב, כלומר מנעולא או מפתחא,גדלות וקטנות,
האם היא ממותקת מדינים ומאירה בחסדים, כלומר יפה כלבנה , או בבחינת דינים קשים,
מבחינת אל תראוני שאני שחרחורת
אז בהקשר לזה , כשבני ישראל יצאו ממצרים ,
היה קטרוג למעלה, על בני ישראל שאולי חטאו במצרים,
אומנם יש לזכור שאלה שיצאו הם 20% שנשארו אחרי מכת חושך,
כלומר ההכי קדושים ,
אז הקב"ה אמר למשה : וַיּוֹרֵ֤הוּ יְהֹוָה֙ עֵ֔ץ וַיַּשְׁלֵךְ֙ אֶל־הַמַּ֔יִם וַֽיִּמְתְּק֖וּ הַמָּ֑יִם
עץ זה אותו שם עץ הדעת טוב ורע, שהשליך הכהן למים , אז משה השליך את אותו שם קדוש ,
למים של מרה , אבל הפעם כל ישראל נכנסו לשם , גם הנשים וגם הגברים,
וכולם יצאו זכאים וטהורים בדין, והקיטרוג התבטל
ונמתקו המים, כלומר הארת השכינה מאירה בחסדים, והמים כבר לא מרים,
כלומר הרוחני השפיע על הגשמי וזה התבטא גם במים
בנוסף: אולי,
אומנם נראה שיכול להיות עוד פירוש , אולי , מי יודע,
שעץ , הכוונה דבר תורה , פסוק, כי התורה היא עץ החיים למחזיקים בה,
ורשם פסוק עם שם קדוש שהגימטריה שלו עץ
ואולי מהפסוקים האלו:
נָשְׂאוּ נְ'הָרוֹת ק'וֹלָם יִ'שְׂאוּ
ע'ורי צ'פון ובואי תימן הפיחי גני יזלו בשמיו
ישם מדבר לאגם מים וארץ צ'יה ל'מצאי מ'ים
אבל כנראה שהפירוש הראשון יותר נכון , שזה שם עץ הדעת טוב ורע ,
שהכהן רשם , זה הרבה יותר הגיוני ונכון כנראה