מקור,
ויקרא יט:
וְשֶׂ֣רֶט לָנֶ֗פֶשׁ לֹ֤א תִתְּנוּ֙ בִּבְשַׂרְכֶ֔ם וּכְתֹ֣בֶת קַֽעֲקַ֔ע לֹ֥א תִתְּנ֖וּ בָּכֶ֑ם אֲנִ֖י יְהֹוָֽה׃
וביאור במסכת מכות
יש ספר פתשגן הכתב , על הנושא , נראה לי שהגר"ח קנייבסקי כתב אותו בתוך שיח השדה
https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?105829
עמוד 227/191
בנוסף עוד על הנושא:
ספר חשוקי חמד – רבי יצחק זילברשטיין
אז
עיקר האיסור הוא השריטה של העור מהתהליך,
כלומר קעקוע חינה זה פחות חמור(איסור דרבנן ולא דאורייתא), כי זה צבע, או למשל ציור בעט/טוש שבסוף נעלם,
בנוסף ההחמרה בעיקר על אותיות(בעיקר לשון הקודש) ולא על ציור, כי פעם כנראה שהיו מקעקעים שמות קודש/שם השם/הויה או שמות מלאכים… או משהו על הגוף,מתוך ההמשך של הפסוק: אני יהוה,
כלומר מסביר בעיקר איזה קעקוע לא לעשות, (גם יש שעושים את זה היום, חשוב להיזהר מזה ממש, כי אי אפשר להוריד ואם נכנסים למקום טמא זה מושך קיטרוג גדול על הבן אדם),
יש גם כאלה שעושים קעקוע של תפילין, איך יורידו אותו כשנכנסים להתפנות , זה לא מתאים
עכשיו הכי חמור זה קעקוע של שם קודש/מלאך שמגיע מתוך רצון לקבל,
למשל מישהו רוצה רפואה יקעקע יל"י או מה"ש , או מישהו רוצה כסף יקעקע פא"י או סא"ל ….
זה ממש מזיק ואפילו הקיטרוג מזה יכול לגרום לתוצאה הפוכה
בכל מקרה , הטעם הוא שלא לפגוע בגוף כי זה גוף שהבורא השאיל לנו כדי לעסוק בתורה,
ובסוף צריך להחזיר אותו שלם, בכל מקרה אנחנו אורחים בעולמו,
בנוסף זה בעייתי מהבחינה שזה כמו עבודה זרה,שלא נדמה לגויים, במיוחד כאלה שמקעקעים מותגים וכל מיני סמלים של דתות אחרות,
ולא לערבב שמות קודש עם טומאה שבחוץ
בנוסף עיקר האיסור זה על התהליך של הקיעקוע (זה גם כולל מה שנקרא איפור קבוע)
כלומר אם מישהו עשה לפני שחזר בתשובה ,
ואז חזר,
האיסור הוא לא על ללכת עם קעקוע ולהיות איתו(כמובן שכדאי להצניע, ולא להתגאות בו , כי זה מזכיר חטא מהעבר),
אלא על לעשות אותו מלכתחילה,
בנוסף אחרי שחזר אם רוצה להוריד מתוך עוגמת נפש/בושה וכל זה, מעבר לזה שלהוריד עולה כנראה פי 20 מלעשות,
זה גם תהליך שפוגע בעור כנראה , ולכן גם להוריד אסור בתהליך כזה אם הוא כואב/שורט,
אלא אם כן זה בשיטה שהיא מאוד עדינה, שהיא יקרה מאוד,
(בשיטה הכואבת והזולה: זה רק למקרים מיוחדים שבהם נרשם שם קודש , שם השם, או סמלים של עבודה זרה ודתות אחרות)
בנוסף עיקר הבעיה במחיקת קעקוע זה שמוחקים בשביל לתקן אותו מי שטעה באות למשל, לא בשביל להסיר אותו לגמרי שזה יותר בסדר,
למרות שחלק סוברים שלמחוק זה בסדר אפילו אם כרוך בחבלה בגוף כי זה לא מתוך זלזול אלא מתוך שרוצה להסיר תועבה ולהתקדש,
אז יש סוברים לפה ולפה
עכשיו שמות קודש ושם השם נגיד רשם על היד, אסור למחוק אלא צריך לגנוז , ככה שאם רוצה להסיר אולי ייצתרך להסיר את היד לגניזה(צוחק חח , כנראה שלא ,אלא שכן אפשר להסיר קעקוע , רק מדגיש את חומרת המצב, כמה אסור לשחק עם שמות קודש בכזה זלזול)
עוד סוג של קעקועים חמורים , הם מסוג ונשמרתם לנפשותיכם , כלומר מקעקע משהו שמסכן את חייו ויכול לגרום למוות , למשל סמל של מאפיה מסויימת, למשל יאקו.זה או משהו שאם מוצאים אותו עם זה יכולים להגיב בצורה לא נעימה
בנוסף יש עדיפות שאם עושים קעקוע זה יעשה על ידי גוי ולא יהודי(כי גם על המקעקע וגם מי שמקעקעים אותו , שניהם חייבים בדין על זה , אלא אם כן הוא עבד שלו), ויש שעושים בהרדמה/שיכרות,
בכל מקרה לא אמורים להיקבר עם קעקוע, כלומר זה אמור לרדת לפני , לקראת תחיית המתים
גם הרבה לא יודעים , שקעקוע צריך תחזוקה אחרת הצבע דוהה, וגם עם השנים יישתנה ויכול להיות קמטים,
אז כדאי לחשוב פעמיים לפני שעושים
יש פה כמה הלכות והסברים לעומק: