יש 2 מנהגים
מה שבסרטון זה מנהג בית אל
שהם לא מפסיקים את ההברה האחרונה במילה עד שלא מסיימים לכוון
מכוון רק במחשבה , לא בהכרח בדמיון , שזה יותר מהיר
יש מנהג אחר
שאתה אומר את המילה
ואז אחרי זה מכוון בעיניים עצומות
מדמיין את האותיות/ייחוד שמות
נגיד באותיות סת"ם בצבע לבן על רקע שחור
2 שניות
תנסה את שניהם ותראה מה עוזר לך לכוון טוב יותר מה מרגיש לך יותר טבעי
מייחדים במחשבה אדני עם יהוה, מה שנקרא זיווג זו"ן(פרצוף ז"א ונוקבא (זכר ונקבה[משפיע אור/שפע ומקבלת])) ,[תפארת/ו קצוות/קב"ה] ביחד עם [מלכות/שכינה]
אז כשמכוונים בכל שם לחוד , זה לא חזק כמו ייחוד של שני שמות ביחד,
שזה כמו סגירת מעגל חשמלי עם + ועם – ביחד,
מחבר אדנות והויה ביחד, זה כאילו מדליק אור , שמשפיע מז"א למלכות,
זה נקרא ייחוד זו"ן , שהוא לא תדיר , לפעמים כן לפעמים לא,
כשהוא במצב שהקב"ה ביחד עם השכינה, אז במקום להיות בהנהגה של דין ,
והמוחין בקטנות, עוברים להנהגה של יותר חסד/רחמים ויחד עם זה גם מוחין דגדלות,
כלומר, כשהשכינה בגלות, אנחנו בניתוק מהאלוקות והמערכות העליונות ברוחניות, מה שנקרא כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל,
אבל כשאדם בחיבור לרוחניות והאלוקות ויש לו מוחין ששם לב לתמונה הגדולה במציאות, הוא בחיבור חזק יותר לאלוקות,
וזה ממתק הרבה דינים,
עכשיו יש כמה דרכים לייחד,
כשהזכר שולט (רצון להשפיע),
אז הויה קודם ואז אדנות:
יאהדונהי
כשהנקבה שולטת (רצון לקבל)
אז אדנות קודם ואז הויה:
אידהנויה
עכשיו מעבר לייחוד , לפני הייחוד , תכוון אם יש בהויה ניקוד מסויים, תכוון את ה יהוה עם הניקוד,
כוון לספירה מ10 ספירות , שהניקוד הזה שייך אליה(אפשר לראות מיפוי של הויה הניקודים לכל חלקי הגוף והספירות בחלק שנקרא תיקון הנפש, לפני תפילת 18 לרוב),
ואז תעשה את הייחוד
עכשיו אמרנו שזיווג(ייחוד) זו"ן הוא לא תדיר,(ייחוד זה מלשון ליצור אחדות בעולמות),
אלא רק מתי שמישהו מתקדש , וגם כשהקליפות מוסרות ממנו ככה שהאור אין סוף יכול לחדור אליו ולהשפיע בו טוב,
לעומת זה בפרצופים העליונים באצילות, יש מה שנקרא פרצוף אבא(חכמה) ואמא(בינה),
שהזיווג שלהם הוא תמידי, כלומר הוא תמיד משפיע עלינו שפע,גם בלי שנלחץ על איזה כפתור או נתפלל, כלומר , והריקותי לכם ברכה עד בלי די,
אבל אנחנו לא מקבלים אותו כי אנחנו רוב הזמן בניתוק, ולכן אנחנו צריכים ייחוד זו"ן , כדי להיות בחיבור,
כלומר אבא ואמא הם החצי הראשון בשם הויה: יה,
וזו"ן זה החצי השני בייחוד: וה,
ומחברים את כולם לשם אחד שהוא: יהוה, ככה שכל הספירות והעולמות מתאחדים להויה אחת ,
כמו שאומרים בשמע ישראל , השם אלוקינו השם אחד
http://chabadpedia.co.il/index.php/%…D7%95%22%D7%90
בכללי , בימי ספירת העומר , ועשרת ימי תשובה , וכל יום מזמן צאת הכוכבים(אחרי ערבית) עד חצות הלילה,
לא מכוונים כוונות , בזמנים של דינים,
כדי לא להמשיך אורות שהחיצונים ייגדעו את השפע לחיזוק כוחות הטומאה בעולם
בכללי , לי יותר קל לכוון עם המנהג השני ולא מנהג בית אל (דוגמה לזה אפשר לראות אצל הרב ניסים פרץ , רב גדול בתחום הזה) ,
גם כי אני לא כזה זמר/חזן,
ובכללי אני יותר מרוכז ככה , שזה אחרי הלחישה, מכוון בעיניים עצומות,
אני מכוון את הייחוד שמות(אותיות סת"ם צבע לבן על גבי רקע שחור) 2 שניות, ומכוון שיורד לשם הזה אור מהכתר/מהאין סוף,
ואז מאיר בשם הזה , ואז אותו ייחוד מאיר עליי אור/שפע , שממתיק את כל הדינים
ככה כל כוונה , כאילו השם שאתה מכוון בו , הוא כלי להכיל אור בתדר מסויים , שאותו תדר משפיע שפע ספציפי מהאין סוף אל המציאות כולה,
אז מכוון בו כמה שניות להרגיש את התדר של השם קודש שכיוונתי בו, ואיך זה מאיר חזרה לעולם
בכללי אנשים אמורים לדעת את התפילות בעל פה לגמרי,
וגם את ההלכות והעניינים וטעמים של כל ברכה, ומעבר לתפילות שזוכרים בעל פה, אז גם את כל הכוונות(והמשמעות של כל כוונה ופעולה של כל שם קודש) של התפילות זוכרים בעל פה,
ואז ככה , פשוט עוצמים עיניים כל התפילה ומכוונים ,הכל בעל פה, רצוף בלי מצמוצים כדי לקרוא באמצע , וזה כמו מדיטציה/התבודדות,
וגם בחזרת הש"ץ מקשיבים ומכוונים בשבילו את הכוונות
אם אתה אוהב כוונות, אני ממליץ על סידור שים שלום , או סידור עבודת הקודש,
שניהם טובים(שים שלום קצת יותר עדיף לדעתי, יותר מפורט קצת),
אם לא אז עבודת השם , זה סידור רגיל סטנדרטי לתפילה,
שים שלום/עבודת הקודש , הם מגשרים ברובד הכוונות בין הסידורים הרגילים לסידור הרש"ש(סידור רחובות הנהר, שהוא הכי מלא בעקרון)
בנוסף לסידור שים שלום ,
ממליץ על ספר ידיד נפש,
זה ספר למי שמתחיל בלכוון , מסביר את כל מה שצריך
כדי להתחיל נכון,
מסביר על כל התפילות , כאילו עושה להם הנדסה לאחור,
תחשוב על תפילה כאילו זה מתכון/או קוד כמו של תוכנה,
שבנוי מצירופי שמות קודש שכל אחד מהם זה תדר אחר,
והם מורכבים בסדר מסויים , ובסדר הזה הם משפיעים שפע על המציאות,
ויש סיבה לכל מילה ומילה שיש בתפילה מעבר לפשט שלה
ידיד נפש , לוקח את הרוב מתוך ספר שער הכוונות , ו פרי עץ חיים של האר"י,
אבל כדי לקרוא בהם צריך לדעת כבר קבלה: עץ חיים/דעת ותבונה/אצרות חיים…
כי זה מושגים מופשטים שמה
אז ידיד נפש נותן את ההקדמות ההכרחיות כדי לקרוא בו , שתדע מה אתה עושה בתפילה,
כמו שנהג נוהג ברכב, ולא יושב ליד נהג מונית אחר, אלא הוא זה שבקוקפיט של המטוס עם תא השליטה וכל המתגים