אין חיוב לקבוע מזוזה בחדרו שבמלון אפילו בארץ ישראל, אלא אם כן הוא דר שם שלושים יום, החילוק בין ארץ ישראל לחו”ל הוא רק לענין השוכר דירה באופן שהוא נוהג בה כבעל הבית ולא כאורח, שבארץ ישראל הוא חייב במזוזה מיד, ולא במלון שאינו אלא דירת עראי [אולם בעל בית המלון חייב לקבוע מזוזה בחדריו]
אולם מן הצד השני, התשלום שהאורח משלם בעבור חדרו יוצר זיקה מסוימת של בעלות ואחריות כלפי החדר, כדוגמת השוכר.
ולכן פסק ה'שולחן-ערוך' שהגר בפונדק פטור ממזוזה שלושים יום, ואם הוא מתגורר בפונדק או במלון יותר משלושים יום, נחשבת שהותו שם לשהות קבועה והוא חייב לדאוג שתהיה בחדרו מזוזה כשרה.
ואמנם למדנו שהשוכר בית בארץ ישראל חייב מיד במזוזה, ואפילו אם שכר את הבית ליום אחד בלבד. אלא שדין שוכר בית שונה מדין שוכר חדר במלון.
אם בעל הבית הוא גוי, צריך לקחת את המזוזות בשעה שעוזבים את הבית.
צריך לברר את המציאות ואם יש שם אנטישמיות וחשש לבזוי המזוזות
אפשר לקבוע אותם בצד הפנימי – בתוך הבית. (ש"ך יורה דעה סימן רפט ס"ק ג בשם ספר מעדני מלך ד' ע"ו סוף ע"א כתב
דהנהו בתים הפתוחים לרחוב העובדי כוכבים ומניחים מפני כן המזוזות אחורי הדלת דיש להם על מה שיסמוכו
ש"ך יורה דעה סימן רפו ס"ק ז
אם זה מלון של גוי, ולא רוצים להוציא את הקלף מהמזוזה בבית ,כדי שלא ייקרה לו משהו במהלך הטיסה והטיול,
אז אפשר להביא ספר תנך/חומש/ אולי סידור, שיש בתוכו את פרשיית שמע,
וגם ספר רזיאל המלאך(כריכה ירוק אדום) שיש בו מלא קמיעות ושמות קודש ומלאכים לשמירה,
להתפלל בחדר קריאת שמע שעל המיטה ,לפני השינה,
ולשים אותם בתוך החדר, על המדף ליד השידה/מגירה, קרוב אליך
שכן ידוע מזוזות אותיות זוז מות ,שלא יזיקו לאדם בשנתו