קודם שתאמר שמע ישראל תסגיר שני עיניך ביד ימינך ותכוין למה שאמרו בסבא דמשפטים (ח"ב צה, א) עולימתא שפירתא דלית לה עיינין . ושם ביארנו שהכונה היא על רחל שהיא העולה עתה בבחינת מ"ן לגבי אבא ואמא. ועיי"ש בסבא דמשפטים. ובידך השמאלית תאחוז ד' ציציות ויהיו מונחים על לבך כמבואר לעיל. (כאמור: והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך)
עולמתא שפירתא דלית לה עיינין,הוא סוד עצימת העינים , כסמל לשכינה בפני רחל ,כמו הכיסוי עיניים בייחוד שמע , והציציות על העיניים בוראיתם אותו:
(במקור שאלה מסבא דמשפטים שהאר"י ביאר בעץ חיים:
מהו עולימתא שפירתא ולית לה עיינין, וגופא טמירתא ואתגליא, איהי נפקת בצפרא ואתכסיאת ביממא, אתקשטת בקשוטין דלא הוו?
כלומר ,מי היא עלמה יפהפיה שאין לה עינים, הגוף שלה טמיר(נסתר) וגלוי, היא יוצאת בבקר ומתכסה ביום, והיא מתקשטת בקישוטים שלא היו?)
(לפי האר"י מדובר על פרצוף רחל , ולפי החסידויות זה השכינה)
אז נסביר:
יש שכינה עליונה , לאה , מלכות דבינה דאצילות, של בחינת עולם הבא,
ושכינה תחתונה, רחל, פרצוף[10 ספירות] מלכות דאצילות , של בחינת העולם הזה
כל מה שבחינת עץ הדעת , כלומר החסדים המגולים שמתחת לתפארת,
זה נקרא עלמא דאתגליא , העולם המגולה
וכל מה שבחינת עץ חיים, המוחין, ומה שמעל התפארת, הם החסדים המכוסים,
כלומר עלמא דאתכסיה , העולם המכוסה
אז הכוונה מהעולם עד העולם, זה מהעולם המגולה עד העולם המכוסה , אתה אל[חסד]
כי גם חסד מכוסה שלא נראה לנו כמו חסד מחמת ההסתרה , הוא חסד