האור הגנוז הכוונה
הארת י"ג מכילין דרחמי(מידות רחמים) ,מתוך ההארה הזאת של חכמה סתימאה מכתר עליון ,היא השורש ל "חכים ולא בחכמה ידיעא" ,
ועליה נאמר כולם(אבי"ע) בחכמה עשית… חכמה סתימאה של תלת רישין דעתיק יומין(פנימיות[כח"ב] כתר עולם אצילות)
האור הגנוז, נועם עליון מחכמה סתימאה שנחקק כְעֶ֥צֶם הַשָּׁמַ֖יִם לָטֹֽהַר בחקיקותיו של הנסתר מכל הנסתרים,
אין סוף ברוך הוא, דרך צמצום הנקודים שבזמן התוהו, ומאיר אור זך אל הבינה, שנקראת חירות ועולם הבא
וַיַּ֧רְא אֱלֹקי"ם אֶת־הָא֖וֹר כִּי־ט֑וֹב , האור הגנוז נקרא טוב ,
וכך גם רשי תיבות: אֵ֥'ת הַ'שָּׁמַ֖יִם וְ'אֵ֥ת הָ'אָֽרֶץ,
גימטריה של טוב , כי טוב זה בחינת הדעת עליון
אז אור הגנוז למי? לצדיקים
ויש 2:
צדיק וצדק
צדיק בחינת יוסף, זה יסוד של זעיר אנפין, שמשפיע למלכות דאצילות,
וצדק זה השכינה מלכות דאצילות , שרשום צדק(שכינה תחתונה) צדק(שכינה עליונה) תרדוף
אור של חכמה סתימאה, חכמה דעתיק יומין, שמאיר אל ז"א ונוקבא שהם הצדיקים,
ומשם שפע אלינו לעולם העשיה,
בבחינת: הַמַּלְאָךְ֩ הַגֹּאֵ֨ל(היא השכינה הקדושה) אֹתִ֜י מִכָּל־רָ֗ע יְבָרֵךְ֘ אֶת־הַנְּעָרִים֒(של כתר דיצירה[מט"ט..], וכתר דעשיה[סנד"ל..]) וְיִקָּרֵ֤א בָהֶם֙ שְׁמִ֔י וְשֵׁ֥ם אֲבֹתַ֖י(חג"ת) אַבְרָהָ֣ם וְיִצְחָ֑ק וְיִדְגּ֥וּ לָרֹ֖ב בְּקֶ֥רֶב הָאָֽרֶץ(עשיה)
תהליך המשכת השפע אלינו מהעליונים לישראל
וככה יבואר אור זרוע לצדיק בחינת יסוד דז"א בחינת יוסף,
בחינת צדיק יסוד עולם(ז"א נקרא עולם)
אור בחינת נשמות הצדיקים
כלומר ואת הנפש אשר עשו בחרן
זה אור הבינה(של מעשה בראשית, ה' אלקי"ם אז אלקי"ם שמה כנגד אמא עילאה דאצילות)
שזרוע בצדיק
רקיע שחקים
רשום עליו: רחיים עומדות, וטוחנות מ"ן לצדיקים
רחיים הכוונה נצח הוד בחינת:
שׁוֹקָיו֙ עַמּ֣וּדֵי שֵׁ֔שׁ מְיֻסָּדִ֖ים עַל־אַדְנֵי־פָ֑ז
ו מ"ן הכוונה של מנצפ"ך , אותיות סופיות שמסיימות את השפע,
ולכן הם פ"ר דינים,
אז הכוונה נצח והוד דעשיה שממתיקים את הדינים, לצדיקים דעשיה,
שהם יסוד ומלכות דעשיה את השפע העליון מעץ החיים אבא ואמא דאצילות