וּמַכֵּ֥ה בְהֵמָ֖ה יְשַׁלְּמֶ֑נָּה וּמַכֵּ֥ה אָדָ֖ם יוּמָֽת
בהמה הכוונה , בה-שם מ"ה , של ז"א,בתוכה , שזה כינוי לשכינה
כמו שרשום: מַצְמִ֤יחַ חָצִ֨יר(מלאכים) לַבְּהֵמָ֗ה(השכינה) וְ֭עֵשֶׂב(מלאכים) לַעֲבֹדַ֣ת הָאָדָ֑ם לְה֥וֹצִיא לֶ֝חֶם(שפע רוחני מ"ד , ממרחק תביא לחמה…) מִן־הָאָֽרֶץ(השכינה)
אז מי שפגם בפרי העץ , בשכינה וניתק את הקשר בינה לבין ז"א , על ידי חטאיו , מה שנקרא וְ֝נִרְגָּ֗ן(זה שחטא) מַפְרִ֥יד אַלּֽוּף(ז"א מן השכינה)
סילק ממנה את ה מַרְכְּב֖וֹת עַמִּ֥י נָדִֽיב , שהם ה9 ספירות תחתונות שלה שהסתלקו ממיעוט הלבנה ומחורבן בית המקדש ,שעכשיו היא בגלות
והיא רק נקודת הכתר שבה , עד שנבנית לקומה שלמה בבחינת כולך יפה , כלומר כשהיא כולך בכל 10 הספירות שלה
אז מכיוון שהכה ופגם בה , צריך להשלים אותה חזרה במרכבות עמי נדיב שסילק על ידי מצוות וחסדים ותורה ותפילה , או שמשלם על ידי הדין שמתעורר מזה ופורעים ממנו
אז מכיוון שהיא , השכינה, ראש לשועלים , לעולמות בריאה יצירה עשיה, הם עולמות הפירוד, יכול להיות כמה רמות של פגם ,
פגם במצוות עשה בעשיה , פגם בשוגג בלא תעשה ביצירה, פגם במזיד בלא תעשה בבריאה,
אבל אם הפגם שלו הגיע לאצילות, כמו חילול השם שעשה , פגם בעולם החיים , ולכן עכשיו שפגם בחיים , רק המוות שסובל יכפר על זה,
ולכן מכה אדם , כלומר אדם דאצילות, שהפגם של החטא שלו הגיע לעולם החיים, יומת
וְהִבְדַּלְתֶּ֞ם בֵּֽין־הַבְּהֵמָ֤ה הַטְּהֹרָה֙ לַטְּמֵאָ֔ה וּבֵין־הָע֥וֹף הַטָּמֵ֖א לַטָּהֹ֑ר וְלֹֽא־תְשַׁקְּצ֨וּ אֶת־נַפְשֹֽׁתֵיכֶ֜ם בַּבְּהֵמָ֣ה וּבָע֗וֹף וּבְכֹל֙ אֲשֶׁ֣ר תִּרְמֹ֣שׂ הָֽאֲדָמָ֔ה אֲשֶׁר־הִבְדַּ֥לְתִּי לָכֶ֖ם לְטַמֵּֽא׃
והבדלתם בין הבהמה הטהורה לטמאה ,
כלומר בין העת הזאת , בזאת יבא אהרן אל הקדש , שהיא השכינה לחבר אותה אל הקודש , כלומר אל הקב"ה,
לעומת זאת , עת אחרת , שעליה נאמר, וְאַל יָבֹא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ , שהיא ליל"…
מלכות מצד הס"א , מצד מידת הדין,
ולכן רשום אל תראוני שאני שחרחורת….
ומצד שני רשום על השכינה יפה כלבנה
אז נאמר פה קודם, להבדיל איזה עת זאת , האם אנחנו בהנהגת העת הזאת , או עת אחרת, כל הזמן להיות בהתבוננות על הבריאה,
ובין העוף הטמא לטהור,
הכוונה עוף זה גם מלאך,
להבדיל בהשגחה והסביבה , והנסיונות בחיים,
מה מצד השגחת המלאכים מצד הטוב , ומה מצד מלאכי החבלה והש"דין,
ולהתרחק מהסביבה הטמאה ולהתקרב להסביבה שיש בה קדושה,
ובכל אשר תרמש האדמה , אלא החיצונים, הם נקראים משפחות האדמה, ושאר עניין 7 הארצות , מבחינת אחוריים של עולם עשיה