[משנה שעברה…]
סביבון זה בחינת "נעוץ סופן בתחילתן ותחילתן בסופן",כי "גלגל הוא שחוזר בעולם" , מגביה שפלים עד מרום, משפיל גאים עדי ארץ, והארץ הדום רגליו , הסביבון הוא בחינת "עולם הפוך ראיתי, עליונים למטה ותחתונים למעלה" , שבשורש הכל אחד ומאוחד,הראש-תוך-וסוף, כשלהבת קשורה בגחלתחנוכה = חנו בכ"ה בכסליו(כיס-לב) , כי אז שׁוֹרָה כ"ה (השכינה) עַל יִשְׂרָאֵל , וְאֵלּוּ הֵם כ"ה אוֹתִיּוֹת הַיִּחוּד של קריאת שמע,ועל זה רמוז במסעי: וַיַּחֲנוּ, בְּחַשְׁמֹנָה. וַיִּסְעוּ, מֵחַשְׁמֹנָה;שבחנוכה יש הארת י"ג מכילין דרחמי(מידות רחמים) , כנגד י"ג תיבות הברכה על הדלקת הנר,וההארה הזאת של חכמה סתימאה מכתר עליון ,היא השורש ל "חכים ולא בחכמה ידיעא" ,ועליה נאמר כולם(אבי"ע) בחכמה עשית…הארת חנוכה היא בחינת האור הגנוז, נועם עליון מחכמה סתימאה שנחקק כְעֶ֥צֶם הַשָּׁמַ֖יִם לָטֹֽהַר בחקיקותיו של הנסתר מכל הנסתרים,אין סוף ברוך הוא, בצמצום הנקודים שבתוהו, ומאיר אור זך אל הבינה שנקראת עולם הבא ונקראת יובל וחירות , ועליה נאמר: חירות על הלוחות(לוחות הברית הראשונות – הנקראות אבני שיש טהור מבחינת עץ החיים), ועל כן, יה"י או"ר, גימטריה של 4 מילויי הוי"ה הידועים, שנאמר שביום ההוא של חירות: "והיה לך יהו"ה לאו"ר עולם",ועל היום ההוא נאמר: וביום ההוא יהיה יהו"ה אחד ושמו אחד (בעניין מילויי מ"ה וב"ן , להתאחד עם ע"ב וס"ג דא"ק , הכוונה על ההשגה שלנו באחדות הבריאה והאלוקות , ולא הפוך ,כי רשום: אני יהו"ה לא שניתי), ועל הזמן הזה רשום: "וְהִשְׂבִּ֤יעַ בְּצַחְצָחוֹת֙ נַפְשֶׁ֔ךָ",אומנם אותו אור , גנוז גם בתורה עצמה: "כִּ֤י נֵ֣ר מִ֭צְוָה וְת֣וֹרָה א֑וֹר" , "מִצְוַ֥ת יְהֹוָ֥"ה בָּ֝רָ֗ה מְאִירַ֥ת עֵינָֽיִם" , ועליו נאמר: וַיַּ֧רְא אֱלֹקי"ם אֶת־הָא֖וֹר כִּי־ט֑וֹב , האור הגנוז נקרא טוב , וכך גם רשי תיבות: אֵ֥'ת הַ'שָּׁמַ֖יִם וְ'אֵ֥ת הָ'אָֽרֶץ,גימטריה של טוב , כי טוב זה בחינת הדעת עליון, ומשה רבינו נקרא טוב-יה , שרשום על יוכבד אמו: וַתֵּ֤רֶא אֹתוֹ֙ כִּי־ט֣וֹב,וניצוץ ממנו נקרא: הבעל השם טוב, גם בו רמוז אותו עניין,אז יש ל"ו נרות נגד האור הגנוז ששימש ל"ו שעות, שבו אדם צופה ומביט בו מסוף העולם ועד סופו(בין אם מבחינת עבר קדום ועתיד צפון , ובין אם מבחינת מהגשמי ביותר אל הרוחני ביותר),אז יש ל"ו נרות כנגד: שרפים עומדים ממעל ל"ו , ובחינת: אשרי העם שככה ל"ו, והשמן שבנרות הוא בחינת החכמה , שעליה נאמר: ושמן על ראשך אל יחסר , דשנת בשמן ראשי…וכח הדלקת נרות חנוכה לתקן הבריאה כולה, ולהחזיר הרע לטוב והחושך לאור , בבחינת: לכו ונלכה באור יהו"ה
[סורי על הריווח , ככה זה העתיק מהמקור,ללא ירידת שורה…]
עיקר הכוונות בקצרה:
https://www.docdroid.net/rdmXDZT/hdlkt-nrvt-nvh-vvnvt.pdf
5 עמודים
נוסח בית אל:
https://www.docdroid.net/HrWD2jr/vbrt-nvh.pdf
80 עמודים
בעיקר עמוד 10 עד 22
נוסח הרמח"ל:
https://www.ramhal.net/doc/tikun-hanuka-K-Print.pdf
117 עמודים
בעיקר עמוד 35 עד 63
תשמרו גם לשנה הבאה,
יש שם גם סדר לימוד לימי חנוכה לאחר הדלקת הנרות,
שהרי לא נכתבה מסכת חנוכה כי לא יסור שבט מיהודה , וחשמונאים נטלו כתר לעצמם,
אז כמעט ולא רשום על חנוכה , ממש מעט, אז יש שם הרבה חומר לימוד בחוברות האלו