כידוע , בשבת יש כמה דברים שהם שונים מימי החול
נפרט :
1) הכי פשוט זה , שבשבת יש עליית העולמות,
בי"ע של אצילות עולים , וכן פנימיות עולמות בי"ע של הפירוד,
עולים למעלה מעל תחום שבת שהוא בתפארת דבריאה,
אלא פנימיות עשיה עולה לנוקבא דאצילות, יצירה לז"א דאצילות,
וכן הלאה כל הבריאה מתעלה, אומנם חיצוניות העולמות נשארת כמו שהיא , כי אם היינו רואים בעיניים ששבת זה דבר אמיתי,
אז לא היה בחירה חופשית כבר, אבל מכיוון שהעולמות עלו , זה טוב לנצל את זה להתבודדויות וייחודים וכן הלאה…
אז יוצא מזה שהשכינה עולה לדרגת אמא , וז"א עולה לחכמה לדרגת אבא , וגם אמא ואבא עילאין , עולים למעלה מדרגתם בשבת,
ולכן שבת נקרא שבת, כי ש שהוא ז"א כי ש היא 3 קווים חד"ר , עולה לבת שזה החכמה
בגלל עניין עליית העולמות , בשבת אפשר לאכול בשר ולשתות יין ללא חשש ,לעומת ימי החול,
כי יותר קל לברר אותם בשבת
2) כתוצאה מזה יש ניתוק ממדור הקליפות, בבחינת אם תשיב משבת רגליך, ובשבת אסור להם להפריע לנו בשבת שלנו,
אלא אם כן מחללים כלומר עושים להם חלל בתוך קדושת השבת שלנו ,
על ידי המלאכות האסורות ,
ונותנים להם בכח מקום להיאחז , אבל הם מעצמם אסור להם להתגרות בנו בשבת,
ונסגרים התנורים דעוג , ובחינת החיצונים שרוצים לחממם את האדם לעבירות,
אז בשבת יש נחת מהם
3) בשבת מקבלים נפש רוח נשמה של נשמה יתירה , מצרור החיים, מהשכינה דאצילות,
זה לא דומה לעיבורים של צדיקים שמקבלים באמצע שבוע , אלא נשמה יתירה זה משהו
גבוה מאוד מאוד, שפע עצום, וכן על דרך זה , יש סיעתא דשמייה גדולה בלימוד בשבת,
בכל מה שלא הובן במהלך השבוע בשבת זה נפתח, וכן יש עניין לעשות לנשמות היתירות
אירוח אורחים טוב , ללא כעס ודיכאון , ומלא בשמחה ולימוד תורה ותפילה… וסעודות שבת..
4) הבירורים של רפ"ח ניצוצות במהלך השבוע , של עולמות בי"ע התחתונים , עולים עד לסוף בי"ע דפירוד,
אבל הם עדיין תקועים פה , בעולמות הפירוד , ומעיקים על הנשמה וסוגרים עלינו,
אבל בכניסת שבת וקבלת שבת , אותם ניצוצות משתחררות מאיתנו ועולות מעלה מעלה מבי"ע דפירוד,
לבי"ע דאצילות, לשורשם, ואז יש הרגשה של נקיות , ושל הקלה גדולה ,
כמו שבית היה מלוכלך והפחים מלאים , ואז מנקים ומצחצחים את הבית ומורידים אשפה ,
אז יש הרגשה של הקלה ונקיון ושל אוויר לנשימה , …. כביכול…
אז הרפ"ח נאספים במשך כל השבוע ובשבת הם עולים לשורשם
5) בשבת יש עת רצון , שנקרא רעווא דרעווין, רצון הרצונות,
של זמן המנחה, וכן סעודה שניה היא סעודה דעתיקא קדישא…
6) בכללי על המצח של אדם רשום איזה עוונות פגם , באופן רוחני, אז ככה החיצונים יודעים
למי מותר להם להזיק ולמי לא, אבל בשבת זה מתנקה המצח מהרושם הזה, כאילו , הם לא ייראו שהאדם עשה עוונות,
ולא יציקו ככה בשבת
7)ברגיל השעון הרוחני מתחלק למ"ה וב"ן , 24 שעות , חצי חסד חצי דין, בימי החול,
בשבת הכל חסד כל השבת , ואין רוח רעה שורה על הידיים והשינה היא לא שינה של מיתה,
אין דין בשבת
כמובן יש עוד , אלה פשוט יותר ברורים…
שבוע מבורך