מאת הבן איש חי והחיד"א:
מה טעם נשים פטורות מסוכה ולולב, והלא הסוכה ולולב הם להמשיך חסדים מקיפים דאימא וז"א אל המלכות, ומטעם זה לחייבו הנשים לתקן המלכות דשייכי גבה עכ"ד, ואני בעניי השבתי איברא דאמרו בזוהר ור"מ, דכל נשי דישראל אחידן בשכינתא, אמנם אדרבה מטעם זה הם פטורות מסוכה ולולב, כיון שמצות אלו הם לתקן המלכות, וצריך שיהיו ע"י הזכרים להמשיך מאימא ומדכורא אל הנוקבה, ונשים פטורות, זכר לדבר אין חבוש מתיר עצמו, ועל דרך שלא יאמרו לכבוד עצמו הוא דורש, וגם שהיחוד ע"י שהמלכות מעלה מ"ן, ונראה מזוה"ק פ' ויחי דף רע"ח ע"ב דמ"ן הם מנשמות הצדיקים דכורין, וזהו כח זכר ע"ש, ולזה נשים פטורות, אמנם דגם שהם פטורות יכולות לעשותם כמי שאינו מצווה ועושה, ולדעת ר"ת ז"ל יכולות לברך וכו', ולפי האמור א"ש מ"ש רז"ל כבודו של הקב"ה עולה מן הזכרים, ודי בזה, עכ"ל הגאון חיד"א