רש"י: שמצרף נחשים ועקרבים או שאר חיות למקום אחד
ספרי – שופטים: אחד חובר את הנחש ואחד חובר את העקרב
תרגום יהונתן: וּמְחַבְּרִין וְאַסְרִין חֵיוִין וְעַקְרַבִּין וְכָל מִינֵי רַחֲשִׁין
סנהדרין: האי מאן דצמיד זבורא ועקרבא [דבורה ועקרב]
שולחן ערוך: חֹבֵ֖ר חָ֑בֶר זהו שעל ידי לחש מקבץ חיות או נחשים ועקרבים יתושים ופרעושים
[ יורה דעה קעט סימן ה]
ברמב"ם שבת: דצידת נחשים בשביל שלא יזיקו,
[אז לכישוף החבירה היה חלק מהתהליך גם לצוד את החיה שמחברים אחת לשניה]
רעב"א: אלה האומרים שיחברו השדי"ם,
[כלומר שאחרי הציד של החיות והליקוט שלהם במקום אחד, והחיבור שלהם , הכניסו על ידי לחש , ש"ד בתוך אותה מפלצת שחיברו , כדי שייחייה אותה ]
רבי יוסף בכור שור: מביא 2 חלוקות בחבירת חבר, גדול וקטן:
אחד חבר גדול , שמחבר דובים ואריות ובריות גדולות , ואחד חבר קטן , דצמד זיבורתא ועקרבא ומחברם]
[אני דיברתי בעיקר על הגדול, אם הביאו את החובר חבר ראשון בפסוק לפני דרישה אל המתים, כנראה שאז , זה היה דבר נפוץ שידעו , ובדורנו נשכח]
הביא את זה מתלמוד בבלי: חובר חבר, אחד חבר גדול ואחד חבר קטן, ואפילו נחשים ועקרבים, אמר אביי הלכך האי מאן דצמיד זיבורא ועקרבא
רמב"ם: מחבר לשדים ע"י קיטור / מקטר לש"ד על מנת לחברו
[שעל ידי קיטור או הקטרה , מחבר כמה מהם למקום אחד]
זוהר על ההבדל בין חבר טור לחבר רע:
מהו וחובר חבר, היינו חבר ההוא מי שהולך אחר הסטרא אחרא ועושה כשפים הוא מושך על עצמו רוח אחר טמא, ונתחבר בהתחברות ההיא של אותו חבר רע, ושורה בהתחברות עמו חבר ההוא, איש משחית. ולמה נקרא חבר, הוא משום שבשעה שאדם נולד נתחבר עמו (הסט"א, דהיינו היצר הרע), והוא נמצא עמו תמיד, ואחר כך נהפך אליו החבר לאיש משחית. וכך יש חבר טוב בצד הקדושה בצד הימין, שעושה טוב עם האדם
ברכת אשר:
ויש מפרשים שחובר חבר הוא זה המדבר בדברים שאינם לשון עם ואין להם ענין – ועושה השבעות – ואומר שאותם הדברים יועילו – או יזיקו
[כלומר שמכניס ש"ד באותו עקרב או נחש חי , כדי לשלוט שיזיק למישהו או להכריח אותו לא להזיק , כלומר להקפיא אותו מתזוזה לגמרי, על ידי השבעה והכרחה]
באנגלית יש שקוראים לכישוף הזה , Darkasher מלשון שקם מהאפר על ידי כישוף שחור,אחרי שמת,
כמו למשל ראש של תיש , פה של תמנון, ידיים של נשר, זנב של לטאה וגב של קיפוד…
ולשלוט בו בדומה לגולם [מפראג , על דרך אותו רעיון , רק שזה על ידי הס"א , כי זה על ידי חיות מתות והשבעה]