זוהר וירא – מאמר והאלקים נסה את אברהם – הסולם:
http://www.ashlagbaroch.org/Zohar/viera.pdf
145-149
כולו חסד,התכללות החסד בדין, להשתלם בהארת החכמה,
אברהם ויצחק הכוונה במאמר לקווים, קו ימין חסד , קו שמאל גבורה,
וקו ימין עקד את קו שמאל תחתיו, שהחסדים יאירו כמים ממעלה למטה,
והדין הארת החכמה תאיר ממטה למעלה באופן שיתכללו הדין ברחמים,שנכלל אש במים ומים באש,
והדין יעקד תחת החסד, ויתמתק, בבחינת קשירת יד שמאל ברצועות תפילין,
את שליד אברהם זה יצחק שנכלל בגבורה מצד הנקבה, עלה לגבורה מצד זכר,
וכשהתיישבה המחלוקת בין ימין לשמאל בא יעקב , קו האמצע,
ליקוטי מוהר"ן ח"א – תורה עו – וְהָאֱלהִים נִסָּה אֶת אַבְרָהָם:
http://breslev.eip.co.il/?key=347
( אברהם אור ישר , יצחק אור חוזר, חסד לאברהם מלשון תשובה מאהבה, אחר לשון אחור הדברים קטנות וגם אחר הפרסה שרגליה יורדות מות , ניסה לשון להרים על נס לגדלות)
שערי אורה, השער החמישי – הספירה השישית:
https://www.sefaria.org.il/Shaarei_O…rah.54?lang=he
ניסה , לשון העלה על נס,
כוחות של מידת הדין בחינת יצחק , אש ומאכלת , ניתנו לחסד אברהם(כי האש נכלל במים, והמים באש),
שצדיק גוזר והקב"ה מקיים , להפך מידת הדין לרחמים,
כי חסד גדול מדין,
פרדס רמונים כב-ד:
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A…B%D7%91_%D7%93
המזבח: מלכות, עצים: נצח הוד יסוד
מגיד מישרים -תולדות (שנת שד"ה אור ליום שבת כ"ב לחשון)
https://www.daat.ac.il/daat/mahshevt…/magid-2.htm#5
נסה העלה על נס , ועל עניין מות שרה ויצחק, ו3 שנים כנגד העצים
סידור הרש"ש:
פרשת העקידה , יש ביאור לפי הזוהר
————
והסודות היותר עמוקים על העקידה:
בעניין רצועות תפילין על שמאל,
(בן איש חי שנה ראשונה וירא – פתיחה)
ספר הליקוטין האר"י , וירא – מאמר, ואברהם בן מאת שנה בהולד לו את יצחק בנו
אברהם גלגול אדם , יצחק גלגול הבל,
והשאר מבואר עוד הרבה , בתוך המאמר עצמו, ופחות נפרט כרגע
יוצא אז,
שאברהם ירא אלוהי"ם במה שלא חשך את בנו, לא בזה שעקד,
כי העקידה היתה גם מתוך אהבה, העצירה באמצע הייתה מתוך גבורה,
שמה הוא באמת התכלל יחד עם גבורות שהם מעצורים,כי חסד מתפשט ללא מעצור,וגבורה מגבילה נותנת גבול, ומההתכללות יש איזון,
קו האמצע
ופירוש הרנ"ש המגלה עמוקות על אוצרות חיים
שמה ממש הסודי סודות של הנושאים האלה ,
ולא נבאר אותם פה